Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

11 Ara 2014

Uyku Düzeni Bozulunca...


1 yaş sonrası için düzenimizden bahsetmiştim. İyi gidiyorduk. Ama oğlum artık büyüyor ve bence 18 ayı beklemeden 14. ayını doldurduğunda gündüz uykusunu teke düşürecek. Bunun sinyallerini vermeye başladı.
Nedir aldığın bu sinyaller diye merak ederseniz;



- Uyanık kalabileceği süre uzadı

- Sabah uykusuna direnmeye başladı. Bilirsiniz burada da yazmıştım. Sabah uyandıktan sonra ilk uykuya geçiş en kolay olanıdır ve en az uyanıklılık süresi bu arada gösterirler diye. İşte bizim bu uyanıklılık süremizde gitgide uzamaya başladı.

- Öğleden sonra uyuyor ancak gece uykusuna geçiş saati geçe kaymaya başladı.

İşte tüm bunlar bana bu ay sonunda tek uyku olacak şekilde yeni bir günlük düzen kurmamız gerektiğini gösteriyor. Geçiş süreci nasıl olacak yaşayıp göreceğiz.

Tüm bunları yaşarken bazı günler Ömer Çağan öğleden sonra uykusuna yatmıyor. Benim işten çıkışım gecikirse -ki 2 sefer oldu- benimle vakit geçirmek istediğinden uymak istemedi. O günlerde gece uykusuna geçiş saatini biraz öne çektim. Örnek 19:30-20:00 gibi. Ancak tüm gece boyunca o kadar çok uyandı ki ne o ne de ben kaliteli bir uyku uyuyamadık. Anladım ki fazla yorulmuş oluyor ve daha erken yatırmalıyım.

Dün iş yerinde işim uzadı. Normalde 15:00 gibi en geç evde oluyorum ama dün 17:30 gibi evdeydim. Ben olmayınca uyumamış. O saatten sonrada yatırmak istemedim. Yemeğini erken yedirip yıkayıp daha da çok yorulmadan 18:30 da yatırdım.

Ve erken yatınca gerçekten de çok daha kaliteli bir uyku uyudu. Aklınızdan sabahın köründe kalkmış olabileceğini geçiriyorsunuzdur. Ama hayır uyanma saati olan 07:30 da uyandı. tam 13 saat uyudu ve gece 2 kere uyandı.

Yani bebeğimizin uyanık kalabileceği sürelere gerçekten  dikkat etmemiz gerektiğini tecrübe ederek birkez daha öğrenmiş oldum. Erken yatan  bebek geç kalkar derler bu da doğruymuş. Öncekilerde ben süreyi geçiriyormuşum meğer ve aşırı yorulduğu için gecemiz kabus gibi geçiyormuş.

Tek uykuya ilk geçtiğimiz günlerde de gece yatışı erken olacak anlaşılan.  Yavaş yavaş daha makul bir saate alacağız çünkü akşam baba göremedi ve ikisi de sabah birbirini özlemişti. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. Evet zamanla gunduzleri daha az geceleri daha cok uyuyacak ama. Yetiskin bir insan nasil uyuyorsa o kadar uyumaya baslayacak. Benim ogluma da aynisi oldu.
    Kesif etkinliginde kesfettim sizi. Ben de bloguma bekliyorum. Bebisle size mutlu gunler. :)

    YanıtlaSil