Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

24 Kas 2014

1 Yaş Düzeni...


Bebeğiniz bir yaşına geldiğinde hayatınızda yeni bir dönemde açılmaya başlar. Bireyselliğini ilan eden yada etmek üzere olan bebeğinizin yeme ve günlük düzeninde de değişiklikler olmaya başlamaktadır.

Bir kere artık enerji ihtiyacı ve büyüme hızı azalmış ,ikinci 6 aylık döneme göre düşmüştür. bireyselliğini ilan ettiği için, yürüdüğü ve vücudunun farkında olup yapabildiklerini keşfettiği için uykuya direnmeler başlar. ancak fiziksel ihtiyacı bu dönemde yoğunlaştığından uyku hala çok önemlidir ve aşırı yorulmasına izin vermemek gerekir.




bizde durumlar şöyle gelişti. Ömer Çağan 9 aylık olduğundan itibaren gündüz uykularını ikiye düşürdü ve günde 5 öğün olan yeme saatlerimizle günlük düzenimizi burada yazmıştım. 

1 yaşına yaklaştığımızda hala gündüz iki uyku uyumaya devam ettik. önerilen 18 aylık olana dek gündüz uykusunun iki adet olmasıdır. ancak her bebek ve her bebeğin ihtiyaçları farklı olduğundan anne olarak gözlemleyip tek uykuya geçiş sinyallerini aldığımızda yeni düzenimizi kurmak gerekir. benim gördüğüm ömer Çağan ın çok daha erken tek uykuya geçeceği.

ancak daha önceki yazımda yazdığım sabah uykusu öncesi meyvesini yememeye başladı. aynı zamanda ikindi uykusu sonrası yoğurdunu güzel yese de akşam yemeğine burun kıvırmaya başlayınca yemek saatlerini düzenleme vaktinin geldiğini anladım. 

1 yaş ile birlikte ara öğün sayısı azalmaktadır. ve bebeğiniz iki yaşına yaklaştığında artık günde 3 ana öğün yemeye başlar. yeni düzende yeme konusundaki itirazları büyük oranda çözdük. öğün sayısını azalttım. aslında ikindi de yediği yoğurdu kaldırıp öğle yemeği yanına aldım ve saatleri uyku düzenine göre revize ettim. şu anda iyi gidiyoruz. tek sorun gece uykusu için çok direniyor. gündüz böyle bir sıkıntı yokken gece uykusu için neredeyse 1 saat uğraş veriyorum. bunun neden olduğunu hala çözemedim. belki dönemsel belki tek uykuya geçiş dönemi kaynaklı. yaşayıp göreceğiz işte.

1 yaş ile birlikte günlük düzenimiz şöyle oldu;

07:30          kalkış
08:30          kahvaltı
10:30          uyku
12:00          uykudan  kalkış
12:15          meyve saati
14:30          öğle yemeği+yoğurt
15:30          uyku
16:30          uykudan kalkış
19:30          akşam yemeği
20:30          gece uykusu

yarım saat sapmalar olabiliyor elbette. istediğinde ve istediği kadar hala emiyor. akşam üzeri uyandığında 1 fincan kadar kefir tüketimi de var.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder