Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

11 Ara 2014

Lohusa Depresyonu Farkındalık İster...

Lohusa Depresyonu hiç birşeye benzemez. Ben çok sevimsiz yaşadım. O kadar çok yan ve başka faktörler vardı ki öyle 40 günde falan da bitmedi bence. Epey uzun sürdü ve çok şey aldı götürdü benden, çok başka şeylerde koydu yerine.

Bu sürecin geçtiğini sanmakla birlikte aylar sonra bile içimde bir olayla tetiklenen şeyler olduğunu farkettim.


Lohusa depresyonu dünyada doğum yapan her 5 kadından 1 inde görülebilen bir hastalıktır ve tedavisi mümkündür.

Depresyon belirtileri bebeğe bağlanma sorunu, tuzağa düşürülmüşlük hissi, suçluluk, yalnızlık, kaygı, sürekli ağlama hissi, yorgunluk, umutsuzluk, yaşama sevincinin kaybolması duygularından bir veya bir kaçının görülmesidir. Depresyon bu duyguların ara ara değil sürekli ve yoğunlaşarak hissedilmesi durumudur. Lohusa hüznünden bu noktada ayrılır. Lohusa hüznünde de benzer duygular yaşanmakla birlikte yardım geldiğinde veya bebek uyuduğunda dinlenince bu duygular geçer. Lohusa depresyonunda ise tıbbi yardım almadıkça maalesef geçmez ve sürekli hissedilir.

Her yıl Aralık’ın 3.haftasında çeşitli etkinlik, seminer ve paylaşımlarla gündemde olmasını hedeflenen Lohusa Depresyonu Farkındalık Haftası’nda amaç öncelikle annenin yani kişinin kendisinin, sonra aile ve yakın çevresinin sonra da toplumun farkındalığını sağlamaktır.

Lohusa hakları:
Anne sağlığı ile ilgili her şeyi duyma hakkına sahiptir, kişilik haklarına saygı duyularak tedavi süreci yürütülmelidir.
Hastalıkla ilgili her şeyi talep ve takip etme hakkına sahiptir.
Tedavi süresince tüm detaylar ile ilgili kendisine bilgi verilmelidir.
Tedavi seçenekleri sunulmalı yan etkiler tüm sonuçları ile anlatılmalıdır.
İkinci bir görüş alma hakkına sahiptir.
Kişilik haklarına saygı gösterilerek etrafındaki herkes ona destek olmalıdır.

Lohusa depresyonu geçiren anneye yapılabilecek destekler:
Doğum sonrası hastanede doktor ve hemşireler tarafından sadece bebek bakımı ile ilgili değil annenin psikolojik durumu ile ilgili de önerilerde bulunulmalı
Hastaneden çıkmadan çocuk doktoru ve bebek hemşireleri gibi uzman psikologlar da anneyi görmeli ve yeni annelikle ilgili sohbet etmeli, bilgiler vermeli
Bebeğin kontrolü hemşireler tarafından yapılırken anneye de “Yeni anne anketi” doldurtularak kaygı ve endişe seviyesi takip edilmeli ve ilgili ASM ile koordine çalışılmalı
İlgili ASM sadece bebeğin gelişimi ve sağlığı ile ilgili değil annenin sağlığı ve psikolojik durumu ile ilgili arayıp, ziyaretlerde bulunmalı
Baba ve olabilecek bütün aile bireylerinin desteği sağlanmalı, depresyon konusunda hepsi bilinçlendirilmeli
Dinlenme ve sağlıklı beslenmeye dikkat edilmeli, lohusanın çevresindekiler de bu konuda destekte bulunmalı 
Sanal destek grupları ile iletişim kurmalı
Her ilde destek grupları oluşturularak anneden anneye deneyim paylaşımı sağlanmalı
Lohusa depresyonu geçiren kişinin yaşadıkları küçümsenmemeli



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin hemen geliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog kesif etkinliğinden geldim bana da beklerim
      http://sinempehlivan39.blogspot.com.tr/
      :)

      Sil