Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 Eyl 2016

Sana Vurana Ne Yapmalısın?





Son günlerde memleketin içinde bulunduğu durumlarda bir ebeveyne düşen en ama en büyük sorumluluğun vicdanlı bir evlat yetiştirmek olduğuna inanmış bulunuyorum.

Son zamanlarda öyle büyük vicdansızlık örneği gördüm ki, öyle katı kalpler gözler önüne serildi ki, tek ama tek dileğim vicdanlı ve merhametli bir çocuk yetiştirmek başka birşey değil.

Hatta bu vicdanlı olma öyle bir özellik ki artık benim için bence karşı cinste de aranılan en önemli kriter olmalı.

Hayır diyebilen çocuk yetiştirebilmek de işte bu konunun başka bir uzantısı. Birileri birine dezavantajlı baskı, zorbalık yaparsa,yanlış yaparsa çocuğum ona DUR diyebilecek mi? Karşısında durabilecek mi?

Bu işlerin bir diğer boyutu da, çocuğum kendisine karşı yapılan haksızlığa karşı nasıl duracak,sineye mi çekecek yoksa karşı koyacak mı?

Çocuklar arasında vurma,itme davranışları küçük yaşlarda görülebiliyor. Ben Ömer Çağan a hep başkasına vurmaması gerektiğini, kendisine de vurdurtmaması gerektiğini söyledim. Sana vurana sen de vur hatta sana bir vurana sen iki vur diyen çok insan var. Benim kendi doğrularımda  insanın kendine vurdurtmaması gerektiği var. Bilmiyorum doğru mu yapıyorum ileride çocuğum ezilen taraf olur mu?

Çocuğumun ezen tarafta olmasını hiçbir zaman istemem. Ancak vermeye çalışılan vicdan ,merhamet,iyi niyet özelliklerinin karşısına bir dezavantaj olarak çıkması ihtimali de canımı sıkmıyor değil.

Neden bazı çocuklar birbirlerine karşı oldukça acımasız davranıyorlar. Bu tür davranışları nerede nasıl öğreniyorların cevabı sanırım evde.

Ezen ezilen taraf olmak zorunda mı bunu da anlamıyorum. İyi olmak, iyi olmaya çalışabilmek bu kadar zor olmamalı!!! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. Yağız da bunu çok yaşadım ben vurmanın kötü bir şey olduğunu öğrenerek büyüdü her ne kadar sana vurmalarına da izin verme desemde bu seferde kendi yaş grubundan kaçan bir çocuk oldu çünkü kavga çıkacak onu itecekler diye hep korktu ilkokulda ezilecek diye çok korkmuştum neyse ki zamanla kendini korumayı da öğrendi evde gördükleri çok önemli merhamet vicdan hepsi anne babadan geçiyor karakteri böyle diyerek bırakmamak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  2. çocuklar gerçekten anne babanın aynası. aradaki dengeyi kurabilmek çok öenmli. ama anne olarak ya yanlış yapıyorsam diye düşünüyor insan

    YanıtlaSil