Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

11 May 2015

2 Yaş Sendromu - Asabi Bal Çocuk...

Bu aralar evde böyle asabi biriyle yaşıyoruz. yeteneklerini keşfeden, mücadeleye girişen, beceremeyince sinirlenip gözyaşlarını akıtan , dediğim dedik inatçı bir küçük adam.

Sadece başaramadığı durumlarda karşılaşmıyoruz bu asabiyetle. istemediği bir durumla karşılaşınca da kendince böyle başetmeye çalışıyor.

" Hadi banyoya girelim"
"ıhh ıhh"

" Hadi banyodan çıkalım"
" ıhh ıhh " daha sert dozda

Yemek yemek problem, bezini değiştirmek problem,giyinmek problem,soyunmak problem.

Peki anne-baba olarak nasıl davranmalıyız? Öfkelendiğinde gidip yatıştırmalı mıyız, yoksa kendi kendine sakinleşmesini mi beklemeliyiz.

Çocuk bir şeyi başaramadığında hemen süper kahraman kılığına girmemek gerekir diye okudum. Çocuğun sinirlenmesine hatta ağlamasına ardından tekrar kendi kendine denemesi için ona şans tanımalıymışız. Baktık gerçekten de durum vahim ve çözemiyor, bu gibi durumlarda da ”haklısın hiç kolay değil bunu yapmak. İstersen beraber yapmayı deneyelim, belki iki kişi başarabiliriz.” gibi sözlerle onu hem motive edip hem de işin doğrusunu yumuşak bir geçişle öğretebilirmişiz.

 ” attachment parenting-doğal ebeveynlik- tam da bu işte.”  Hem 2 yaş hem de ergenlik dönemini bu şekilde daha kolay atlatırsınız der okuduğum kaynaklar.

Ama hiç kolay değil ,bazen öyle çok yoruluyorum ki,tüm istediklerini yapmaya çalışıyorum ,sakinliğimi koruyarak anlatmaya çalışıyorum ama asabi minik adamı memnun edemiyorum. Ve bırakıyorum derin bir nefes alıp bu da bir dönem ve diğer hepsi gibi geçecek diyorum.

Biliyorum geçecek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 yorum:

  1. ela da herseye ağlamaya bayılıyor git odanda ağla kafam şişti dediğimde cocugum gidiyor 10 dk odasında ağlıyor sonra yanıma gelip yarım saatte yanımda ağlıyor benim saçlar tel tel :)))))

    YanıtlaSil
  2. ahh kıyamam ona. ama herşeye de ağlanmaz ki vallahi ağlama sesi duyunca tüm tüylerim diken diken oluyor. galiba anneliğin en zor dönemi.

    YanıtlaSil
  3. Kızlar bu tablo bana çok tanıdık geldi..Herşeye karşı geliyor..3 yaşına kadar sürer mi:((

    YanıtlaSil
  4. doğru yönetilirse 2,5 yaş civarında biteceği söylenir ama bilemiyorum ki çocuğun karakteri en önemli etken

    YanıtlaSil
  5. Blog keşiften geliyorum... bana da beklerim..

    YanıtlaSil