Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

19 Eyl 2014

İlaç Meselesi....


Ben doktor değilim. bu konuda uzmanlığım yok ama gördüklerim ve okuduklarım nedeniyle bu konu hakkında birkaç şey paylaşmak istiyorum.

ben ilaçlardan mümkün olduğunca uzak duruyorum. kendim içinde bunu uygulamaya çalışıyorum ama ençok bebeğim için buna dikkat ediyorum. minicik bedeni için bazı noktalarda ilaç kullanımı bana gereksiz müdahale olarak geliyor.

ben bitkisel tedavilerin gücüne inanıyorum. hele antibiyotiklerin eve kolay kolay girmemesi gerektiğini düşünüyorum. antibiyotik virütik hastalıklarda işe yaramaz. mikrobik hastalıklarda kullanılır. kendileri bir nevi zehir kıvamlı ilaçtır. soğuk algınlığı grip gibi hastaluıklarda antibiyotik almak yapılacak en son şeydir. grip ilaçla 7 gün ilaçsız bir haftada geçer tabiri çok doğrdur. gribin ilacı bol istirahet ve bol sıvı alımıdır. bizim toplumumuzda doktora gitmeden  ilaç hele antibiyotik kullanımı çok yaygındır. kendini kötü hisseden kişi hemen ecza dolabındaki antibiyotiğe dayanır.

Ömer Çağan baharda benden geçen enfeksiyon nedeniyle bir kere ateşlendi. 39.6 yı gördük. ateş oralara geldiğinde elbette ateş düşürücü verdim. ama 38-38,5 ateşte vermiyorum. suyla haşır neşir edip soyup ateşinin düşmesini sağlıyorum. belki ateş oralardan da düşerdi ama baba da havale öyküsü olunca temkinli davranmak istedim. ateş bağışıklık sisteminin vücuttaki virüslere karşı savaştığının göstergesi. aniden ve süratle ateşi düşürmek bana bağışıklık sistemine yapılmş müdahale olarak geliyor. aşı sonrası ateşte de çok yükselmediği sürece ateş düşürücü vermedim. ama aşıdan önce çocuğa ateş düşürücü verip aşıyı öyle yaptıranlar ile de karşılaştım. çocuğun vücüdu belki ateş bile yapmayacak gereksiz yere yapılan bu müdahele ile hastalıklar ile savaşması baltalanıyor bana göre.

gerçekten ilaç kullanımı gerektiren hastlaıklarda elbette kullanırım. doktorumuza da bu konuda çok güveniyorum. oda benim gibi grip,ateşi var ,öksürüyor diye ilaç kullanımını desteklemeyen bir doktor.

peki baba faktörü;

ahmet evhamlı bir baba. bu ateşli durumlarda beklenmesini falan kaldıramıyor. aramızda ufak çapta krizler yaşanıyor. yine de çoğunlukla benim kararlarıma güvenir. karışmamayı tercih eder.

basit hastalıklarda ilaç kullanımına karşıyım. bebeklerde ve çocuklarda basit virütik enfeksiyonlarda ateş 3 günde geçer ve iyileşme yaşanır. bu gibi durumlarda bağışıklık sistemine müdahele edilmesine karşıyım.

kimse hastalıklarla uğraşmasın ,bebekler çocuklar sağlıkla büyüsün. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder