Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

18 Ağu 2016

3 Yaşa Az Kalmışken Uyku Sorunları....




Meşhur 0-3 yaş dönemi artık bizim için son buluyor. 2 ay sonra Ömer Çağan artık bebeklik dönemini tamamlamış çocukluk döneminin ilk adımını atmış olacak. Uyku,uyku,uyku diye sayıklayan bir Türk anasına çok büründüm bu 3 senede.

Şimdilerde bir hamilelik haberi aldığımda dilimden dökülen ve kalbimden geçen ilk sağlık sıhhatse ikinci uyuyan bir bebek temennisi oluyor. Yeni anne için edilecek en önemli duanın yemek sever ve uyku sever bebek olduğuna inanıyorum. Kolik,gaz, diş çıkarma,büyüme atakları bir şekilde geçiyor. Çünkü hepsi bir süreç ve zamanı gelince bitiyor.

uyku eğitimi,uyku alışkanlığı gibi kavramlar havada uçuşuyor. Her anne kendince bir anlam yüklüyor,reddediyor ya da benimsiyor. Ben en başından beri uykusu tıkır tıkır yolunda gidenleri ayırıyorum. İster lohusalık dönemi,ister bebeğin fizyolojik durumu,isterse bakım düzeni olsun uykusu dert çocuklar için anne babanın emek sarfetmesi şart!!!

Ben uykudan çok çektim ve inanmayacaksanız ama hala çekiyorum :) Ağladım, zırladım,uyku eğitimi verdim,silbaştan aldım ,beraberde yattım,odasını da ayırdım,sonuç olarak hemen hemen herşeyi denedim. Uykusu yolunda gittiği dönemlerde benim payımın sadece %50 olduğunu artık çok iyi biliyorum. 18 aylık olduğunda geceleri daha az uyanmaya başlamıştı.24 aylık olduğunda uykuları bayağı düzenliydi. 26 aydan sonra memeyi de bırakınca neredeyse deliksiz uyumaya başlamıştı. Şu anda 34 aylık ve gece mutlaka 1 kere çişe kalkıyor. Ama bu sıcak yaz günlerinde mutlaka su içmek içinde kalkıyor , yani hala deliksiz uyumuyorum ama daha iyi uyuyorum.

Ama şimdi de başka bir durum var. Uyumak değil uykuya gitmek mesele.

Ömer Çağan ı hala ben yatıyorum. Malesef hadi iyi geceler diyip ışığı söndürüp çıkamıyorum henüz. Uyku saatinden önce oyun oynuyorsak ya da çizgi film izliyorsa 5 dakika sonra uyumaya gideceğiz diye haber veriyorum. Bunu söylemezsem oyunun da çizgi filminde sonu asla gelmiyor. Yani öncesinden hazırlıyorum.  Yıkıyorum giydiriyorum odasında masal okuyoruz. Arabaları ile oynamak istiyor,dışarı çıkmak istiyor,babasına gitmek istiyor,çişi geliyor,hatta kakası bile geliyor,bizim yatakta yatmak istiyor,bir tane daha masal anlatmamı istiyor,su iistiyor yani istekleri son bulmuyor.  Bir şekilde ikna edip yatağa sokabildiysem yatakta 866 kere dönmeler, saçımla oynamalar,yine uykum yok demeler. Bazen 1 saatten fazla uğraşıyorum ve gerçekten harcadığım bu zaman için üzülüyorum.

Uyuması 22:30 u  buluyor. Haftanın 3 günü okulda. Sabah kalkma saati sabit 07:30 ve 2 haftadır öğlen okulda uyumak istemiyor ve uyumuyor. Evde bir şekilde ikna ediyoruz ama okulda uyumayan bir grup çocuk da olduğundan oyuna da doyamadığında uyumuyor. Akşam 19:00 da artık iyice  huysuzlanmaya başlıyor. Eğer olduysa da ve sabah 1 saat geç kalktıysa evde de uyutamıyoruz.

Uyumasa da akşam yatağa gitmek yine mesele ve neredeyse erken dahi yatmıyor. Aynı replikler tekrarlanıyor sadece daha kısa sürede uyuyor  çünkü çok hem de çok fazla yorulmuş oluyor. Tüm bu yorgunluğa rağmen gece yine de deliksiz uyumuyor. Dün gece 3 kere uyandı mesela. Çiş yaptı,su içti ama uykuya hemen dönebiliyor. Bende yatağıma hızlıca dönebiliyorum.

Bir de şu haydi yatağına iyi geceler kısmına gelebilseydik. Her zaman söylüyorum zaman geçtikçe önemini daha iyi anlıyorum. Büyümeden ,henüz her şeyin farkında değilken kendi kendine uyumaya alıştırın şu yavruları. Büyüdükleri herşey çok zorlaşıyor. 3-4 yaş arası çalışacağımız ve uğraşacağımız kavram bu demek ki. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. Aman Allahım!!! Uykusu düzene girdiği kısma kadar kendim yazmış gibi okududm!!!
    Herkese aynı şeyi söylüorum 'önce sağlıklı, sonra uyuyan bebek' :D biz sanırım 27'i bitircez ama gel gör ki o uyuma hali bize hala uğramadı ;( 2 yaştı hayalim... (40'undan beri sayıoruz da, son hayalim) o da gitti... Sanırım 4 yaşına kadar uyku yok. Yarım saat bir saat arayla sürekli uyanıyor. Tek bir kişinin bakması mümkün değil... Herkes zombi :D
    Ah darısı başıma :)))
    Çok hoşuma gitti yazı, umarım tek başına uyumaaı da düzelir :)

    YanıtlaSil
  2. uyku ne kadar değerliymiş anne olduktan sonra anladım. malesef deliksiz uyku hayal arada oldu bizde olmadığını söyleyemem ama hala uyanıyor. dün gece kaç kere kalktığımı sayamadım bile odasında sızıp kalmışım. büyüdükçe herşey daha da zorlaşıyor malesef.

    size de bol uykulu günler dilerim umarım yoluna girer

    YanıtlaSil