Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

16 Oca 2015

Çocukla İlgilenmek,Çocuğa Saygı Duymak...




Çocuğa bakmak sadece onun için konforlu bir yaşam sunmak değil. Temizliğine,yemeğine,oyunlarına dikkat etmek mi sadece? Daha fazlası bence.

Bazen Ömer Çağan a yetemediğimi düşünüyorum bazense çok abarttığımı. Garip olan bu gelgitlerin arasında bir duygu henüz yaşamadım. Sağlıklı bir anne değilim sanırım.

Çocuğun bazı insanlar ve çevreler tarafından hiç bir şey anlamayan olarak görülmesi bana hep garip gelmiştir.

Hamilelik dönemiyle başlayan okuma maceram hala devam ediyor ve ben öğrendim ki; çocuklar anne karnından itibaren duyar,anlar ve hissederler.

Bu nedenle ben oğlumla daha ceninken konuşurdum. Onun gelişiyle ne kadar mutlu olduğumuzu söylerdim hala da bunları sık sık ona söylerim.

Ömer Çağan ın doğduğu günden beri seçimleri oldu. Sıcağı sevmedi mesela,fazla giyinmekten ve örtünmekten hoşlanmadı, yatağında değil kalbimin üzerinde uyumak istedi, emzik almadı.

Bence çocukların tamamı böyle. Kendi seçimleri ve kararları var. Dinlenmek ve anlaşılmak istiyorlar bu olmayınca da arıza çıkartıyorlar.

Genellikle çocuğun saygı görmediği, dinlenmediği ailelerde "çocuğum yaramaz" problemi var. Zaten çocuğuna gerekli saygıyı gösteren anneden böyle bir şey duyamazsınız.

Bana bazen oğlun kuzu gibi akıllı diyorlar. Bu durum ben farklı davransaydım muhtemelen değişebilirdi. Anne olmak dengede kalabilmek demiştik ya. Yol gösteren denge sağlayan olmalıyız işte.

Mükemmel bir anne değilim ben. Hatta çevremdeki insanlar çok eleştirir beni.Kimsenin ne dediğine kulak asmadığım ve kendi doğrularıma göre davrandığım için. Büyükler kırılır bazen. Ben sadece çok okur ve çok araştırırım en önemlisi de annelik içgüdülerime göre davranırım. Varsın eleştirsinler beni benim için önemli olan oğlumun iyi ve mutlu olması.

Önce BEN diyen bir anne değilim ama önce OĞLUM da demiyorum. Biliyorum ki hiç bir anne çocuğu için kötü bir şey istemez. Her şeyin en iyisini yapmaya çalışır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 yorum:

  1. ay ya bak bi de ne dicem. bizde büyükler hiç de iyi model olmazlar iyi örnek olmazlar çocuklarına yaa :)

    YanıtlaSil
  2. Selamlar,
    Blog keşif etkinliği ile blogunuza geldim ve izlemeye aldım bende beklerim :)
    www.mehtapslifestyle.com

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldin mehtap. Deep aynen öyle hep kötü örnek hep kötü örnek

    YanıtlaSil