Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8 Ara 2014

Emzirme Problemleri ve Çözümleri...


Anne sütü önemli hemde çoooook önemli. Bebek için anne sütü lüks değil bir haktır ve en az 6 ay verilmelidir. O formül mamalar bebeği şişmanlatıyor, gözünüze şirin mi şirin gösteriyor belki ama ileride obeziteye neden oluyor. Anne sütü gibisi yokmuş uzmanlar da böyle söylüyor.

Ama illede emziricem !!diye bu yola baş koyduysanız ve sütünüz çeşitli fizyolojik yada psikolojik nedenlerle gelmiyorsa bunu takıntı boyutuna getirip kendinizi daha çok strese sokup dert edinmeyin. Anne sütü alamayan çok insan sağlıkla yetişebiliyor. Ama yapabiliyorsanız bebeğinize anne sütü vermek anne içinde bebek içinde oldukça doyurucu ve rahatlatıcıdır.

Ömer Çağan doğdu ve göğsüme emzirmem için koydular. O sütsüz memeyi emerken ben hayran hayran onu izledim. Sonra süt geldi ben acaba yetiyor mu , süt bitti mi geldi mi takıntıları yaşadım. Sonra memelerim yara oldu acı ve gözyaşı eklendi emzirme eylemine.

Doğumdan önce alışverişte lansınoh krem almıştım. Hemen elimin altında bulundurdum ve her emzirme sonrası sürdüm bol bol. Birde memeler bebeğin ihtiyacı kadar süt yapmayı öğrenene kadar aşırı süt üretebilir. kızarıklık acı görülebilir. Sıcak duş altında masaj iyi gelir. Ben yaşamadım bu sorunu ama hergün sıcak duşta bol masaj yaptım.



Bir süt sağma makinası edinirseniz hem emzirme sonrası sütünüzü sağarak süt arttırımını sağlayabilirsiniz ,hem de eğer süt fazlaysa sağarak memeleri rahatlatabilirsiniz.

Meme emzirmeye alışınca -yaklaşık 3 aydır bu süre- bebeğin ihtiyacı kadar süt üretir ve bu sıkıntılar biter. o  zamanda benim gibi göğüsler artık daha az dolu dolu süt mü azaldı paranoyalarına girmeyin ,olan sadece bebeğinizin ihtiyacını öğrenmiş ve o kadar süt yapıyor oluşunuzdur. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder