Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

14 Tem 2014

Hijyen Takıntısı...

Bende yok.

Temiz olma ile takıntılı olmayı ayırıyorum ben.

Bebekli evlerde genelde acayip bir hal vardır. Yere düşen oyuncaklar sabunlu kaynar su ile yıkanır, biberonlar emzikler günde 10 kere sterlize edilir, evcil hayvanlardan uzak durulur vs..
Bana göre bunlar temizlik göstergesi değil, olsa olsa takıntı ve boşyere kendini yormak,bebeğine ayıracağın zamandan çalmaktır.

Bir kere çocuğu mikroplardan tamamen arındırılmış bir ortamda büyütmek imkansız. Hadi yaptınız diyelim ,koydunuz evladınızı cam fanusa,evden dışarı pek çıkmıyorsunuz ve evinizde bal döktü yala olsun, birkaç sene içinde ilk sosyalleşmesi olan evladınız karşılaşacağı ilk mikropla hasta olacaktır. Başka kimse hastalanmaz iken sizin o denli TEMİZ baktığınız çocuğunuz enfeksiyondan kurtulmaz.

Bebeğinizden önceki eviniz ne kadar temiz ise ve kimse bu ortamnedeniyle hastalanmıyorsa,bebekten sonrada ekstra birşey yapmanıza gerek yoktur. Bebeğinizde bu nedenle hastalanmaz enfeksiyon kapmaz. Ayrıca bebekler ev mikrobuna karşı az da olsa bağışıklık geliştirmiş doğarlar. Antikorlar doğumdan önce anneden bebeğe geçer. Abartmayın ve herşeyi dozunda yapın yani...
Dahafazla bir hijyen hareketine girmek zaman kaybıdır,yorgunluktur ,gereksiz kimyasala maruz kalmaktır, bebeğinize ayıracağınız kaliteli zamanı çalmaktır. 

Hastalıkları önlemenin en önemli kuralı ellerin sıksık yıkanmasıdır. Çamaşır suyu gibi kimyasalların evimizden eksik olmaması temizliğin yeterli olduğunu göstermiyor. Bende kullanıyorum ancak soluduğumda zararları hep aklımda oluyor.

Bebeğimin ev dışında emekleme girişimine ses çıkarmıyorum sadece elini ağzına götürmesine engel oluyorum. Yerde oturmuş yatmış bunları dert etmiyorum. O kıyafetler eve gelince yıkanıyor ömer çağan doğduğu günden itibaren yıkanmadan akşam yatağa girmez, bununda yeterli olduğuna inanıyorum. Bebekler 18 Aya kadar oral dönemdedir. Yani herşeyi ağızlarına götürürler, dünyayı ağızları ile keşfederler bu süreç bağışıklıklarını da güçlendirmek içindir. Bir miktar mikropla tanışır vücutları ve güçlenir. Dünyayı ağızı ile keşfeden bir bebeğin bu merakına engel olmak gelişimine balta vurmaktır. Eve gelince dışarıda yere düşen oyuncak güzelce yıkanır bizde evde oynanmaya devam edilir. Daha fazla endişe etmeye telef olmaya gerçekten gerek yok.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder