Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

1 Eyl 2014

İlk Yıl Bebeğinizle Oynayacağınız Oyunlar...


Bir bebeğin beyni;

3. yılın sonunda 1000 trilyon aktif bağlantı oluşturur. yeni bilgileri erişkinlerin beyninde çok daha hızlı özümser. bir sünger gibidir. her bilgiyi emer ve kaydeder.

bu nedenle bebeğinizle oynayacağınız basit eğlenceli oyunların beyin gelişiminde önemi büyüktür.

ömer çağan 10 aylık oldu. evde yaptığımız aktiviteleri fotoğraflayıp sizinle paylaşacağım. şimdiye kadar neler yaptım ve resimleyemediğim  aktiviteleri de bu post altında topluyorum.

- ömer çağan ilk doğduğu günden itibaren ona ismiyle seslendim. kafasını çevirene kadar buna devam ettim. vücudunun her yerini öptüm ve sevgi sözcükleri söyledim. bir bebeği nekadar kucakta tutar ve ne kadar çok sarılırsanız güven duygusu okadar çok gelişir.

- ömer çağan eve geldiği ilk günden itibaren onunla konuştum. yaptığım herşeyi ona anlattım. altını alırken ,üstünü değiştirirken tüm adımları tek tek ona söyledim. biraz büyüdüğünde mutfakta yanımda duruken ; tabakları toplayıp yerleştirdiğimi yaptığım her adımı gözlerinin içerisine bakarak ona anlattım. unutmayın yenidoğa bir bebek annesinin sesini tanır.

- internette anne karnındaki seslerin taklidi olan çok fazla video var. aynı zamanda bu sesleri çıkaran oyuncaklarda piyasa da mevcut. ilk haftalarda yatağının başında bu sesleri açıyordum ve bunun sayesinde rahatlıyordu.

- elimi bununa yavaş yavaş dokundurup seni seviyorum oyunu oynadık.

- elime aldığım renkli bir oyuncağı sağa sola hareket ettirip izleyip izlemediğine bakardım.

- ilk oyuncaklarımız çıngıraklardı. aslan ve kurbağamız vardı. bunları sallayıp şarkılarını söylerdim. sonra o sallarkende şarkı söylemeye devam ederdim. ömer çağan da kendince birşeyler mırıldanırdı. beyin gelişimini destekleyici bir aktivitedir.

- bebeklerin dokunma duyusu çok gelişmiştir. bunu desteklemek önemlidir. bırakın emziririken size dokunsun. baktığı yöndeki eşyalara dokunmasını sağlayın. farklı dokular çıkarıp eline verin.

- vee masaj. her anne yapıyordur.

Al-VER OYUNU

ömer çağan la bu oyunu hergün oynuyoruz. eline bir top yada oyuncak veriyorum. verdiğimi kavradığında elimi uzatarak ona ver diyorum. daha sonrada ben oyuncağı uzatarak al diyorum

ANNEYİ GÖRMEK

ömer çağan ı karşıma oturtuyorum. yüzümü bir eşarpla kapatıyorum. ve anneyi görmek istiyprsan bir ses çıkar diyorum. eğer ses çıkarırsa yüzümü açıp onu öpüyorum.  başınızı duvarın ardına saklayarak ce-ee oyunu oynayabilirsiniz. bebeğinizde bir süre sonra sizi taklit edip oda başını saklayıp size gösterecektir.

market ve pazar alışverişlerinden sonra alınanları yerleştiriken ona tanıtıyorum. sebze ve meyvelere dokunmasını sağlayarak isimlerini söylüyorum. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder