Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8 Eyl 2014

Bebek Gelişiminde 10 Ay ...


Bu ay hareketlilikte sınır tanımadık. yerinde durmayan sürekli emekleme tırmanma modunda olan Ömer Çağan peşinden beni koşturup durdu.


Ancak bu ay oyuncaklarıyla yada ilgisini çeken bir objeyle de kendi başına güzelce oynamaya başladığını farkettim. özgürlüğünün farkına varan kuzu daha önceleri ille yanında beni isterken bu isteğini azda olsa bitirdi.

evi dolaşıp keşfetmeye çalışan minik kaşifim yinede olmadığım bir odaya giderken beni arkasında istedi. odaya doğru ilerleyip kapısından içeri girdiğinde oturdu ve arkasına bakıp benim peşinde olup olmadığımı kontrol etti. eğer gelmişsem pıtır pıtır karıştırmak istediği alana yöneldi.
bu ay tam bir haylaz tam bir meraklı oldu. elinin uzandığı çekebildiği herşeyi tutma,çekme ,düşürme denemeleri yaptı. dolap çekmece açma,sürgülü dolap kapılarıyla oynama azmiyle doldu taştı bu ay.

sehpaya tek parmakla tutunup diğer eliyle biryerleri işaret edip bıdı bıdı konuşmaya da başladı. tüm yaz dışarda vakit geçirmeye alıştığından dış kapıyı gördüğü anda dışarısını istiyor ve bu isteğini diretiyor. 


Ömer çağan kendini çok güzel kollayabiliyor. aşırı düşen, ya da kafasını oraya buraya çarpan bir çocuk değil ama yine de odada tek bıraktığımda mutfağa koşar adım gidip gediğimi farkettim.  bu da sanırım tamamen annelik içgüdüsüyle alakalı birşey.

bu ay birçok söylediğimi anladığını farkettim. vücut hareketleriyle tavrıyla bunu göstermeye başladı. bir çok oyuncağını tanıyor. ismini söyleyip nerede dediğimde işaret ediyor ve getir dediğimde tutup bana getiriyor. onunla iletişe geçebilmek harika bir duygu.

internetten birkaç bilgiyle bitirelim.

- suyla oynamaktan hoşlanır

- bilinci gelişir

- üzüntü,sevinç,kızgınşlık gibi hislerini belli eder

- kendisiyle oynanmasını bekler

- değişik saklanma oyunlarına bayılır

- ayakta dururken  oturur pozisyona geçebilir.

- iki eliyle nesneyi tutabilir.

- bir nesneyi isteyerek yere bırakır

-  yakınlarını daha belirgin bir biçimde taklit etmeye başlar

- bazı talimatlara uyar.

- nesneleri yerleştirmeye çalışır.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder