Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

25 Ağu 2014

Ek Gıda Tarifleri ( Tüyoları)...



Ek gıda döneminde anneler bazen yeni arayışlar içerisine girebiliyor. ben internetten çok araştırdım. bununla ilgili bir sürü site var ayrıca tablolar var hangi ayda hangi gıdaya geçebildiğiniz ile ilgili. aklınıza yatanları uygulayabilirsiniz. ben burada birkaç önemli noktaya değineceğim.

gurmebebek sitesinde çok detaylı ve her konuda bilgi mevcut.

PEYNİR;

Ben bebeğime hazır labne peynirlerden yedirmek istemedim. eğer sizde istemezseniz tuzsuz peynir(inek veya keçi) tercih edebilirsiniz. yada benim gibi bebeğinizin peynirini de kendiniz yapabilirsiniz.

1 lt günlük süt yada bulabiliyorsanız güvendiğiniz bir yerden aldığınız açık sütü kaynatın. kaynayınca içerisine 1 çorba kaşığı kendi yaptığını yoğurdu ekleyin. dilerseniz azıcık tereyağıda ekleyebilirsiniz. kaynamaya devam etsin. bir süre sonra sütünüz kesilecek ve tencerede yeşil bir su göreceksiniz. ocağınızı kapatın ve peynirinizi süzün. suyu sakın atmayın. kalsiyum açısından depodur. kavanozla buzdolabında saklayın ve sebze çorbalarınızda bu suyu kullanın. peynirinizi de kıvamlı olması için çırpabilirsiniz. afiyet olsun.

PEKMEZ;

hazır pekmez kullanmanızı tavsiye etmem. çok fazla ısıl işleme maruz kaldığından kansorejendir. güvendiğiniz bir yerden alacağınız pancar pekmezi sıfır şeker içermesi nedeniylede bebekler için faydalıdır.

CEVİZ;

kahvaltıya geçtiğinizde çeyrek ceviz ekleyerek cevize de geçiş yapabilirsiniz. cevizi rendeleyip peynirine karıştırıyorum.ömer çağan artık her sabah 1 tam ceviz yiyor.

IHLAMUR;

hazır mama kullanmadığım için ben kahvaltısında  kıvam için en başından itibaren ıhlamur kullandım. bulamaç hiç vermedim ama yumurta ve peynirini ayrıca bisküvisini ıhlamur ile yumuşattım. şimdi yanında yarım bardak kadar ıhlamur içer duruma geldi.

YUMURTA;

8/1 yumurta sarısı ile başlayıp 1 tam yumurta sarısına çıkmak gerekiyor. yumurta beyazı bir yaşına kadar yasak. yumurtayı haşlayı tereyağı ile karıştırabilirsiniz. biberli peynirli omlet yapabilirsiniz. bizim en sevdiğimiz tereyağlı yumurta oldu.

ayrıca kahvaltısını çeşitlendirmek için arada kuru incir,cam rendeden geçirilmiş salatalık ve kızılcık püresi ekliyorum.

meyve kısmına gelirsek; benim kuzu meyveleri seviyor. ancak en sevdiğimiz meyveler avakado ve muz.

- elma,muz ikilisi ( elma cam rendeden geçirilecek)
- şeftali muz ikilisi
- kavun ,karpuz ısırarak severk yiyoruz
- üzüm kabukları soyulmuş severek yiyoruz.
- avokado; süper besin,mucizevi besin. 6.aydan itibaren eğer bebeğinizde alerji yapmadıysa haftada iki gün mutlaka verin. içerisindeki yağ beyin gelişimi için çok gerekli. avokadonun olgunlaşması gerekiyor. kabuğunu soyup ikiye bölün. çekirdeğini ayırın ve ezin. muzla,peynirle yada yoğurtla karıştırıp verebilirsiniz. 8. aydan sonra ruşeym eklemenizi tavsiye ederim.

gelelim sebzelere;

- klasik başlangıç kabak havuç ve patatesle olur. yavaş yavaş diğer sebzeler denenir ve zamanla içerisine tahıllar ,baklagiller ve kıyma girer.

bebeğinizin sevdiği sebzelerden yaratıcı sebze yemekleri elde edebilirsiniz.

- son favormiz; kabak,yeşil fasulye,biber ve bulgur. bayılarak yiyo
- ayrıca kıyma bezelye ve biberi de çok sevdik.
- bebek beslenmesinde tarhananın yeri tartışılamaz ben genelde tarhanayı haftada 2-3 gün kıymalı olarak veriyorum.

şimdilik bu kadar. zamanla yeni tariflerde eklerim. minik kuzulara afiyet olsun.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder