Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

12 Tem 2014

Ek gıda meselesi

Bebeğiniz 6. Ayı doldurduğunda anne içinde bebek içinde yeni bir serüven başlar. Bebek artık sadece süt değil diğer yiyeceklerinde tadına bakmaya başlayacaktır. Bu yeni başlangıç genellikle anne için yeni bir heyecandır. En azından benim için öyle oldu.

Hemen alışverişlistesi oluşturdum ve zevkle alışverişe çıktım. Chıcco portatif mama sandalyesi aldığım içi. Çok memnunum. Kesinlikle tavsiye ederim hem istediğim yer taşıyabiliyorum hemde oğlum bizimmasamıza otururabiliyor bunun sayesinde. Mutfakta onuniçin bir çekmece ayırdım. Onun tabakları kaşıkları, tenceresi.cam rendesi,seramik bıçağı. Ayrıca dışarı çıktığınıDa yemekleri muhafaza etmek için bir termiş ve küçük cam kavanozlar edinmenizi tavsiye ederim. Ben cam kavanoz için kavanoz mamalarından alarak içini döktüm ve onları kullanıyorum.

Ek gıdaya geçiş süreci çok heyecan verir ancak bebeğiniz reddedebilir,bunun dışında yaşanan sindirim sorunları nedeniyle ilk haftalarınız zorlu geçebilir. Ilk ay sadece tadımlık olarak vermenizi tavsiye ederim. Bebeğinizi zorlamayın ve tam bir öğün yemesini beklemeyin. Bu onuniçin de yeni bir deneyimdir. Alışması için ona zaman verin. Günlük yeme düzeninizi oluşturun,aynı uyku gibi bir rutininiz olsun ve bebeğiniz o saatin yemek saati olduğunu kavrasın. Sandalyesinde yedirin ve yemek zamanlarını keyifli hale getirin. Bebekler dünyayı ağızları ile tanırlar. Sizin gözetiminizde kendi kendini elleri ile beslemesi için ona fırsat verin. Öyle çok keyif alıyorlar ki.

Ilk hafta ben meyve ile başladım. Ek gıdada 3 gün bekleme kuralı vardır. Bir yiyeceği verirsiniz ve 3 gün devam eder vücutta alerjim reaksiyon varmı yokum bakarsınız. Eğer yoksa bir diğer yiyeceğe geçersiniz.
Mevsimine göre elma,armut,muz verdim. Elma ve armutu cam rendede rendeleyip posası ile tattırdım. Ilk ay alışma ve tanıtım günlerdir. 
Bir sonraki hafta yoğur da geçtim. Günlük sütle yada bulabiliyorsanız taze açık sütle inek veya keçi evde kendiniz mayalayın. Eczanelerde satılan probiyotik kapsüllerden alıp mayanıza koyarsanız yoğurdunuz probiyotik olur. Mayaladığınız yoğurdu iki gün verebilirsiniz.

Üçüncü hafta sebzelere geçtim. Klasik kabak,havuç,patatesi suda haşlayıp çatallar ezdim. Ben bu süreçte asla rondo kullanmadım. Bebeğiniz başlarda zorlanabilir ancak ısrarcı olmadan teklif etmeye devam edin alışacaktır. Sebze çeşitliliğini arttırdım. Pilinde içerisine az zeytinyağ ekledim ve sıcakken çok az yulaf kepeği serptim. Tarhana çorbası da verin. Hem pratik hemde bebekler için çok faydalı. 7 aylık olduğunda çift çekim kuzu kıyma ekledim sebze pürelerine. 8 aylık olduğumuzda da balığa geçtik.

Dördüncü hafta akşam muhallebisine geçtim. Bununiçin yulaf unu,pirinç unu,çavdar ezmesi gibi tahılları karıştırarak besleyici değeri yüksek muhallebi yapabilirsiniz. Tatlandırmak için kuru meyveler ve hurma harika oluyor.

7 aylık olduğumuzda kahvaltıya başladık ve neredeyse öğüne döndük. Kahvaltısı için lorunu evde kendim yaptım. Ev yapımı pancar pekmezi kullandım. Bebe bisküvisini de evde kendim yaptım. Tarifi şöyle,

- 1 yumurta sarısı
- 1 çay bardağı pirinç unu
- 1 çay bardağı irmik
-  aldığı kadar buğday unu
- iki kaşık tereyağı
- 1 kahve fincanı yoğurt

15 dakika pişirmeniz yeterli. Zor eridiği için rondodan geçirip buzdolabına kaldırıp kullanın.
Sabah kahvaltısına 8/1 yumurta sarısı ile başlayarak giderek arttırın. 8 aylık olduğunda ceviz vermeye başlayabilirsiniz. Ben ıhlamur ve cam reddeden geçirilmiş salatalık da ekliyorum kahvaltısına. Bebeğiniz yüzdükte pankek ve omlet yaparak çeşitlendirmek mümkün.

İşte Buda kendi kendine yoğurt yerken çok keyifli olan Ömer çağan 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder