Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

22 Nis 2014

Bebeklerde ilgili yazacaklarım var


Bebekler dünyanın en masum ve en tatlı varlıkları... Bazen sabrınızı zorlarlar belki ama yine de çok tatlılar.


İşte bu benim tatlı bebeğim. 1 hafta sonra 6 ayını doldurmuş olacak. Kocaman oldu. Yenidoğduğunda sanki hiç 6 aylık olmayacakmış gibi geliyordu. Günü 24 saat olarak uykusuz yaşadığımdan bana o aralar zamanda geçmiyordu. Büyüdü işte ballı mucizem. Şimdi de zaman öyle hızlı geçiyor ki her anını tutup yakalamak istiyorum. Her anının tadına vara vara onu büyütmek istiyorum. Nasıl tatlı birşeyimiş evlat sahibi olmak. Hele bu aralar tadından yenmiyor iyice oyuncu oldu.

Konuyu çok fazla dağıtmayalım. Etrafta yeni doğan bebekler olunca bebeklerde ilgili yazmadıklarım olduğunu farkettim.

Yenidoğan bebek küçük olur : evet minicik ufacık olur. Ömer çağan doktor amcasının deyimiyle 1,5 porsiyondu ama yine de yenidoğandı ve küçüktü işte. Ben nasıl tutarım nasıl altını değiştiririm endişelerini hiç yaşamadım. Belki çok küçük olmadığındadır. 

Yenidoğan bebeğin kokusu : bu koku sizi sarhoş edebilir. Mis gibi süt kokar . İçinize çekersiniz ve o koku tüm yorgunluğunuzu uykusuzluğumuzu alıp götürür.

Yenidoğan bebek çok uyur : ilk haftalar 18-20 saat uyurlar tabii kesintisiz değil sık sık uyanarak ama uyurlar işte. Ama mışıl mışıl uyumazlar. Yenidoğan bebek son derece gürültülü uyur. Uyandı diye yanına gidersiniz ama aslında hala uyuyordur.

Günde 10 kere bez: evet her beslenme sonrası altlarını kirletebilirler. Çok çiş ve çok kaka yaparlar.

Emzirmek gaz çıkartmak: ilk doğduklarında süper emmiyorlar. Yorulur karınları daha duymadan uyuyakalıyorlar ve siz hoooop başa dönüyorsunuz. Birde gaz çıkartma derdi var. Oda ayrı mesele gazı çıksın diye uzuuuun zaman harcamak zorunda kalabiliyorsunuz. Çok kusuyorlar hem kendi hem onun üzerini günde birkaç defa değiştirmek zorunda kalıyorsunuz.

Çok hızlı büyüyorlar : evet bazı kıyafetlerini sadece 1 kere giydirebiliyorsunuz.ilk 6 ay büyüme hızlarına yetişmek imkansız. 

En önemlisinde yenidoğan bebek eve neşe verir huzur verir mutluluk verir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder