Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

23 Nis 2014

Çocuk ve Bebeklerde Yüksek Ateş....

Seyahatler sonrasında eve geldiğimizin ertesi günü soğukalgınlığına yakalandım. İlaç alamayacağım için beslenmeme dikkat ederek ve Ömer çağan uyuduğunda uyumaya çalışarak atlatmaya çalıştım ancak hala iyileşmedim

Benden eşime de geçti o daha da ağır geçiriyor. Tabii ortada bir salgın durumu var beni enlem korkutan elbette ki Ömer çağan a geçmesiydi.

Bir akşam aynı saatinde yatırdım. Yarım saat sonra uyandı. Normalde uyandığında mızırdanır emer ve uykuya devam eder. Emmek istemedi ve ağladı. Ters giden bişeyler olduğunu anladım. Kucağımda uykuya daldı ama uyuyamıyor onu rahatsız eden bir durum var. Yanına uzandım. 2 saat sonra yine atlayarak uyandı ve yine emmedi. 2 saat sonra tekrar ve bu defa ateşi 38 di. Gecenin dördü. Gerekli müdahaleyi yaptım soydum, ılık suyla ıslatılmış bezler falan derken ateş düştü. Sabaha kadar uyudu.

Doktorlar irtibata geçtik. Başka herhangi birşey yok.akşama doğru burun akıntısı başladı ertesi gece yine ateşlendi. 38,5 oldu ateşi. Ateş şürücü ile düştü. Bir daha çıkmadı ve uyudu. Bu arada emmesi normale döndü. Burun akıntısı dışında herhangi birşeyinde yok.

Benden mi geçti acaba dedim yoksa dişmi dedim. Bilemedim. İlaç kullanmadık. 2 gün içinde düzeldi görünürde hala dişte yok. Anne sütü aldığından hastalanmadan mı iyileşti yoksa dişin verdiği sıkıntılar mı henüz çözemedim. Ama ateşle ilgili bir yazı yazmaya karar verdim.

Netten bildiklerimden birşeyler derlerim ve yazıyorum,

- 3 aydan küçük bebeklerde 37,5 derece ateşte doktorlar temasa geçilmeli. Vücut donanımızda bağışıklığı da bu ateşi düşürecek donanıma sahip değildir.

- 2 yaşından sonra çocuklardaki ateş düzeni yetişkinlerdeki gibi seyretmeye başlar. Ateş 39 derece ve kandaki lökosit sayısı 15000 üzerinde ise antibiyotik kullanmalı mesajı verir.

- çocuklar senede 5-8 arası enfeksiyon geçirebilirler. Yetişkinlerde bu sayı 2-4 tür. Enfeksiyon sonrası bağışıklık güçlenir. Vücut düşmanı tanır duruma gelir.

- her hastalıkta en önemli ilk tedbir elleri yıkacaktık.

- rota virüsü kısma ateş ve nezle ile belirti verir. Kaka tahlili ile anlaşılır. Ilk olarak kısma dönemi ardından ishal başlar. Susuz kalan vücuda su takviyesi yapmak önemlidir.

- diş ateşi ve ishalinin belirtisi başka hastalık ile karıştırılmamalıdır. Diş ateşi genelde 38 dereceyi geçmez ve su gibi dışkı görülmez. Günde 3 kereye kadar dışkı ve sık bağırsak hareketleri normal kabul edilir.

- d vitamini eksikliği çocuklarda sık hastalanmaya sebebiyet verir.

Aşağıdaki durumlarda doktora başvurunuz

- ateş 39 derece ve üzeri ise

- çocuk çok halsizlik ise

- çocuk ateşli havale geçiriyor ise. Ateşli havalede çok yüksek ateş görülür ve çocuğun elleri ayakları istemsiz bir şekilde sallanır. Gözleri arkaya doğru kadar. 1 ile 5 dakika arasında sürer. Çocuğu yan yatırarak geçmesini beklemek gerekmektedir. Sonrasında bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. 20 dakikayı aşarsa nöbet acil olarak hastaneye gidilmelidir 

- orta dereceyi ateş 24 saatten fazla sürerse öksürük ve burun akıntısı gibi belirti yoksa

- ateşi orta derecede 48 saatten uzun sürer ve ateş düşürücü ile düşmezse,

 Ateşi düşürmek için yapılabilecekler

- 3 aydan küçükse hemen doktoru arayın. 3 aydan büyük çocuklar için,

- odasını havalandırın. Oda ısısı 21-22 derecede tutulmalıdır.

- üzerini örtmeyin. Çocuğunuzu soyun. Titreme üşüdüğü için değildir. Bu nedenle kalın giydirmeyin.

- ılık duş aldırın.ıslak havlu ile kompres yapın. Çocuğu 10 Dakika'dan fazla ılık düştü tutmayın ve suyu kafasından aşağı dökmeyin.

- eklem yerlerine ılık bizlerle kompres yapabilirsiniz. Asla buzlu su sirke ve alkol kullanmayın. Bunlar vücudu dıştan soğuturken sizi yanıltırlar içeride ateş hala çok yüksek olur.

- su içirin. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder