Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

25 Şub 2014

Bebek Gelişiminde 1 Ay




Öncelikle internetten birkaç bilgiyle başlayalım.

- görüş mesafesi 50 cm.dir
- göz teması başlar
- elinizi sıkıca tutabilir
- insan sesine tepki verir.
- kol ve bacak hareketleri refleskten oluşur.
- aniden irkilir.
- anne sütü alsada almasada göpüse yaslanmaktan çok hoşlanır.( ömer çağan orada olmayı çok seviyordu)
- elleri genelde yumruk şeklindedir. bu durum tutma refleksidir.
- yüzüztü yatar durumdayken başını yana çevirir.
-uyanık olduğu anlarda algısı açıktır.
-doğumdan önce bildiği anne kokusu ve sesi tanır.
-yardım istemek için ağlar.

ilk bir ayımız nasıl geçti şimdi bundan bahsedelim. ömer çağan 4 kilonun üzerinde doğan bir bebek olduğu için ve benim sütüm sezeryandan dolayı geç geldiği için daha hastanede kan şekerinin düşmemesi için ömer çağana mama takviye yapmaya başladılar. ve bana her emzirme sonrasında 30 cl mama vermemi söylediler.

hastaneden eve geldikten sonra sütüm azda olsa gelmeye başladı ve ben oğluma mama vermek istemedim. yada günde bir sefer verdim.  kuzum 3 gece okadar çok ağladı ki. bunun tamamının açlık olduğunu o an anlayamadık.

ilk hafta kontrolünde doktora gittiğimizde ömer çağanın kilo almak yerine verdiğini gördük. nasıl üzüldüm anlatamam size. doktorumuz hemen sarılığa bakılmasını istedi. öyle korktum ki yavrum hastaneye geri dönmek zorunda kalır diye. neyseki sarılığımız sınırdaydı ama hastaneye yatacak kadar yükselmemişti. benim oğlum güçlüydü.

doktorumuz günlük 150 cl mama vermemi söyledi ve yarın yine kanda sarılığa bakılacaktı. kendime kızarak eve geldim. sütüm azdı ve inat etmiştim. ömer çağan iri bir bebekti ve bana hastaneden bunu söylemişlerdi. ve günlük 150 cl mamaya ilk bir ay boyunca biz bu şekilde devam ettik. ertesi gün kanımızda sarılığımızın düştüğünü görerek rahat bir nefes aldık.

ilk 15 gün gaz sancısı pek yaşamıyor bebekler. 15-20 günden sonra gaz sancıları ıkınmalar kakayı zor yapma durumları başlıyor. biz tüm bunları ilk bir ay çok yaşamadık. ikinci ay gaz sancılarımız daha çok artmıştı.

göbeğimiz 1 hafta içinde düştü ve ömer çağan 1 haftalıkken ilk banyosunu yaptı. suyu sevecek gibi duruyordu. banyodan sonra mamsını verdim. ve yavrum resmen bayılarak uykuya geçti. banyodan sonra rahatladığı okadar belliydiki.

ömer çağan gece gündüz ayrımını çok çabuk öğrenen bir bebek oldu. daha en başından ömer çağanı aynı satte yatırmaya çalıştım. geceleri karnı doymaya başladıktan sonra güzelde uyudu. sadece hep memede ve kucakta olmak isteyen bir bebekti. belki bunu sağladığım için ilk ay gaz sıkıntısı yaşamadık diyorum. anne kokusuyla rahatlıyordu belkide yavrum.

neredeyse iki ay göğsümüzde uyuyan bir bebek oldu. gece gündüz bu durum böyle devam etti. bende ayakta uyumaya alışmıştım. sabah karşı ömer çağanı babasına vererek bir süre uyuyordum.

gündüz de gecede hep koynumda ve hep memede durmak isteyen bir bebekti. bir ayımız böyle koyun koyuna geçti. şikayetçi pek olmadım. şimdi o hallerini özlüyorum mesela artık cenin pozisyonu alarak öyle koynumda yatmıyor. iyiki tadını çıkarmışım dedim.

24 saat memede kalan bir bebek tabiiki başlarda zor oluyor. bunun nedeni emme isteğiydi maalesef emzik almadığı için beni emzik yerine kullanıyordu.

biraz ağlamalı az uykulu olarak birinci ayımızı tamamladık. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder