Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 Şub 2015

Düzen Annesi...


Bazen çok kuralcı,sıkıcı,titiz,programcı bir anne ve kadın olduğumu düşünüyorum. Aslında başka insanlar bana bazen böyle hissettiriyor. Ama okuduğum yazı ve kitaplardan biliyorum ki böyle değil.

Tracy Hogg , Harvey karp bebek ve çocuklarla ilgili yazan tüm kişiler ; bebeklerin düzen ve rutinden hoşlandığını söylemektedirler.

Oğlumu büyütürken okuduklarım ,araştırdıklarımdan beynimde harman yapıp iç sesimi dinleyerek büyüttüm ve büyütmeye devam ediyorum. Kitaplar,güvendiğim blog yazıları ,araştırma sonuçları ve iç sesim beni yönlendirdi. Hamileyken başladım aslında okumaya ama şimdi görüyorum ki daha fazla okumalıymışım o dönemde.Oğlum doğduktan sonra sürekli emen ve anne koynunda rahatlayabilen bir bebek olunca koltuk yastığı misali devamlı oturuyordum. Bu anları okumaya ayırdım ve sürekli ama sürekli okudum.

En son okuduğum çocukluğa geçiş sorunlarına mucize çözümler kitabında da gördüm ki aslında ben çok doğru davranmışım. Kitapta bebeğiniz ve sizin için test var. Bebeğim hareketli bir bebek çıktı ki bu çok doğru  ,bense aslında kitapta uygulanması gereken yöntemi -HELP- uygulayan yani doğrusunu yapan bir anneymişim.

Araştırmalarım sonucunu ben 2 ay sonra uygulayabildim. En çok buna üzülüyorum. Aslında en başından itibaren yapabilseydim hayatımız çok daha kolay olabilirdi. Ömer Çağan ın bu kadar mutlu,huzurlu ve rahat olması belki de benim tavırlarımdan. Beni istedikleri kadar sıkıcı bulsunlar , ben bebeğim için doğru olanı yaptığımı görüyorum ki bence önemli olanda bu. Hiç esnekliğim yok mu? Elbette var. Bazen elbette düzenimiz bozuluyor ama önemli olan "esnek bir düzen " kurabilmek.

Gün içinde uykusuna( kaç kez ve ne kadar uyuduğuna ) veya yediklerine ( ne kadar ne yiyeceğine) dikkat ediyorum. Yarım gün çalışıyorum ve ben yokken tüm bunlarla ilgili haberleşiyorum. Kontrol delisi olarak adlandırılabilirim ama bence öyle değil, bu kadarcık kontrol her annenin yapması gereken birşey.

Dikkat ettiğim noktalar belli. Çocuğumun Tv karşısında saatler geçirmesini istemiyorum. Mesela asla yeme konusunda zorlama yapılmasını istemiyorum, yediği kadar yemesi konusunda serbest bırakılmasını istiyorum ama ne yiyeceğine ve ne zaman yiyeceğine ben karar veriyorum. Bugün balık yesin gibi mesela. Gün içerisinde kaç uyku uyuması ve ne kadar uyuması gerektiğini mutlaka söylüyorum ki aşırı yorgunluktan adrenalin patlaması yaşamasın gün sonunda. Belki mühendis olmamın getirdiği iç sesiminde etkisiyle oğlumun 24 saatini de bir plan dahilinde yaşaması bana hep daha doğru geldi ve şimdilerde onun da daha huzurlu ve mutlu bir çocuk olmasını sağladı.

İşte bu yüzden sıkıcı gelebilirim kimilerine (hatta bazen kocama bile !!!). Olsun içim çok rahat benim. Bebeğim huzurlu ve mutluysa benim için gerisi teferruat. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. Çalışan anneler daha plan delisi oluyor öyle oldukları içinde bana göre daha düzenli oluyor yaptıkları hersey bu düzen çocukdada oturuyor kaçta uyuması gerektiğini kaçta yemek yiyeceğini biliyor buda çocuk gelişiminde çok onemli bir hal alıyor ;) millet hiçte önemli değil ben bildiğimden şaşmam :)

    YanıtlaSil
  2. Lışmaklada ilgili olabilir haklısın gülşah birazda yapı meselesi sanırım. Doğrusu bu ben mutlu bebeğim mutlu önemli olanda işin bu tarafı gerçekten

    YanıtlaSil