Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 Kas 2014

Evde Yoğurt Mayalamak...

Ben küçükken annem hep ev yoğurdu yapardı.

sütçü teyzelerimiz vardı ve evimize hazır süt girmezdi. aldığımız sütleri kaynatır birazını kardeşimle bana içirir kalanından da ev yoğurdu mayalardı. soframızda hep bu ev yapımı yoğurt olurdu.



sonraları hazır yoğurtlar çıktı. sütçü teyzeler azaldı belki kalmadı ve denemek için eve alınan hazır yoğurt sofralarda baş göstermeye başladı.

babam sevmedi hazır yoğurdu hiçte istemedi. biz kardeşimle sevmiştik aslında çünkü ev yoğurdu hem sulu hemde biraz ekşi oluyordu.

bir süre sonra yeniden sütçü teyzeler bulundu ve ve süt kaynatılıp yoğurt mayalanmaya başlandı.

ben evlendikten sonra hiç ev yapımı yoğurt yapmadım. ömer çağan hayatımıza girene kadar. şimdilerde evde hem yoğurt mayalıyorum hem kefir mayalıyorum hemde oğluma peynir yapıyorum. hepsiyle ilgili yazmıştım.

bebekler için kefir 

evde lor yapımı

Ömer Çağan ek gıdaya başladığında doktorumuz ev yapımı yoğurt dedi. ilk haftalarda yoğurdumuzu günlük sütten yapmaya başladım. annem gibi sardım sarmaladım cam kavanozda mayalım.

sonra sütçü bir teyze bulduk ve ondan haftanın belli günleri süt almaya başladık. kefirini ,peynirini ve yoğurdunu bu sütle yapmaya başladım.

benim fırınımın yoğurt programı varmış. belli bir ısıda 4 saat gibi bir sürede yoğurdu mayalıyor. artık bunu kullanıyorum ve tutmama gibi bir durumla karşılaşmıyorum.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder