Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

6 Kas 2014

Bebeklerde Diş Bakımı...


yeme yedirme ile ilgili blog da bir sürü yazı paylaştım, eeee böyle olunca yeme yedirme işleminden sonra sıra diş bakımı konusuna geldi. temiz ve bakımlı dişler bir insanın kendine saygısını da gösterir.



aynı zamanda diş bakımı sağlığımız içinde çok önemli. sağlıksız dişler ; mide ,böbrek ve kalp hastalıklarına davetiye çıkarmaktadır.

diş bakımı küçük yaşlarda kazanılması gereken bir alışkanlıktır. anne babanın rol model olması da bu alışkanlığın kazanılmasında çok çok önemlidir.

ben Ömer Çağan çok küçükken ellerimi yıkarken ve dişlerimi fırçalarken beni izlemesine müsade ettim ve yaptığımın ne işe yaradığını ona anlattım.

ilk dişimiz 9.ayda çıkınca bende başladım araştırmaya,sorup soruşturmaya; diş bakımı nasıl olacak , ne zaman başlanmalı,uygulama nasıl yapılır.

genellikle bebeğin ilk dişi ile birlikte ek gıdaya da geçilir yada çoktan geçilmiş olunur. ee anne sütünün temizliği ortada ama ek gıdalar ve formül sütler böyle değildir. bu besinler yendikten sonrada bakteriler ağızda cirit atmaya başlar.

ilk diş çıktıktan sonra tüm öğünler sonrasında temiz bir tülbentle dişlerin silinmesi gerekir. macun kullanımını ne kadar geciktirirseniz o kadar iyi. eğer bebeğinizin diş sayısı fazlaysa doktorunuza danışıp en uygun olanını kullanmanızı tavsiye ederim. 

1 yaş itibariyle bizim diş sayımız sadece 4 olunca su ve bir bez yeterli gelmekte. diş sayısı artınca fırçaya geçeceğiz ve sonrasında macun kullanımı gelecek.

tüm süt dişleri tamamlandığı andan itibaren günde 2 defa 2 dakika süre ile fırçalanması öneriliyor.

peki fırçalama dışında neler yapmak gerekir.doğru beslenme ve gün içerisinde bol su tüketimi. 1 yaşa kadar şeker tüketimi yasak ama fransızlar bunu 3 yaşa kadar yaparlarmış bende şekerle ne kadar geç tanışırsa o kadar iyi olacağına inanıyorum. aynı zamanda uzun süre emzik ve biberon kullanımı da ağız sağlığını olumsuz etkilemektedir. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. bak sana ödül verdim ama şimdiiiiii :)

    YanıtlaSil
  2. Biz sadece diş ağrısı varsa Çoğu zaman , biz diş klinikleri için gidiyoruz ama bu bir alışkanlık olmamalı .
    diş kliniği Ankara

    YanıtlaSil