Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

27 May 2014

Bebek Gelişiminde 6 Ay (2)



Bizim bu ay İzmir seyahatimiz vardı. Öğle uykusu saatinde yola çıktık. İzmir e az kala uyandı ballı mucize ve araba da sıkıldı. Yolun son 1 saati keyifsiz geçti bizim için. Ek gıdaya yeni geçtiğimizden katılaşan kaka nedeniyle keyifsizliğimiz İzmir de de devam etti.

Ilk hafta bir kaç kaşık elma veya armut verdim sadece ama buna bile aylarca sadece sütle beslenen sindirimsistemialışamadı ve atlayarak kaka yapmaya yeniden merhaba dedik. Neyseki ağlamalarımız bir hafta sonunda bitti ama her hafta yeni bir gıdaya tanışan sindirim sisteminde yeniden gaz sıkıntıları başgösterdi.

Ilk hafta mevsimine uygun meyve püresiile başladım. Camrendeden geçirim posasıyla ve kaşıkla besledim. Ikinci hafta evde kendi mayaladğım yoğurt takımıyla devam ettik. Meyvesini kuşluk vaktinde her sabah 10:30 gibi verdim. Yoğurt. Için ise ikindi vaktini tercih ettik. Daha sonra mevsimine uygun sebze püresiile öğle öğününü oluşturduk. Arada tarhana çorbası vererek çeşitlendirdim. Daha sonraki haftada akşam öğününde muhallebiye geçtik.

Muhallebisi i kuru meyvelerde tatlandırabilirsiniz. Kuru meyveleri kaynatıpsuyuyla yapabilirsiniz. Piştikten sonra anne sütü ekleyin besleyiciliğini arttırabilirsiniz. Muhallebi için az pirinç unu,yulaf unu, çavdarezmesi,irmik kullandım.

Sindirim rahatlığı sağlaması için sebze püresi e ve muhallebisine çok az yulaf kepeği ekledim. Tarifleri detaylı başka bir yazıda paylaşacağım.

Bu ay anneler gününü kutladık. Geçen sene Karnımdaydın oğlum ve babamız harika bir yazıyla duygulandırmıştı beni. Şimdi yanımda ve işte bende anne oldum.






Ömer çağan bu ay sürünmeye başladı. Ancak geri geri gidiyor henüz. Sürünerek ve döne döne  odadayı turlayabiliyor. 

6 aylık olduklarında bebekler genelde 3 uyku uyurlar. Ikisi uzundur diğeri akşam üzeri olan şekerlemedir. Bizim günlük düzenimiz şu şekildeydi.

07:00 uyanma ve emme
08:00 kahvaltı
09:30 uyku
10:30 uyanma
10:45 meyve püresi
12:30 uyku
14:00 uyanma
14:15 sebze püresi
16:30 uyku
17:00 uyanma
17:15 yoğurt
19:00 muhallebi
20:30 uykuya geçiş.

Emmeyi hiçbirzaman saate bağlamadım. Bebek her istediğinde verdim. Zaten emerek uyuduğu içimine sütünden de maksimum oranda faydalandığını düşünüyorum. Gece uyanmalarımız hala oldukça fazla. Ancak emerek uykuya geri dönüyor.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder